GREUTATE PENTRU CIRCULAŢIE. Ridicarea greutăţilor oferă numeroase beneficii corpului. Cum ar fi braţe, piept, umeri şi picioare mai mari şi mai puternice… Ceea ce ar putea să te facă mai atractiv pentru sexul opus. Bineînţeles, în plus faţă de aceste beneficii de suprafaţă; antrenamentul cu greutăţi este bun pentru fitness, prevenirea accidentărilor, pentru sănătate în general și are efect anti-îmbătrânire. Spre surprinderea multora, cercetările arată că ridicarea greutăţilor poate îmbunătăţi funcţionarea sistemului cardiovascular. Ceea ce este logic, dacă te gândeşti că antrenamentul cu greutăţi creşte fluxul sanguin către muşchii lucraţi. Cel mai recent studiu care susţine acest lucru a fost prezentat la Întâlnirea Anuală a Colegiului American de Medicină Sportivă (ACSM). S-a demonstrat astfel că ridicarea greutăţilor oferă beneficii cardiovasculare similare exerciţiilor cardio.

ALERGARE SAU RIDICAREA GREUTĂŢILOR?

Cercetătorii de la Universitatea Norvegiană de Ştiinţă şi Tehnologie (Trondheim) au efectuat un studiu la care au participat 62 de adulţi obezi care, timp de 12 săptămâni, făceau fie antrenamente cu intensitate ridicată – AIIR (mai puţin de 90% din ritmul cardiac maxim, sau RCM), fie cu intensitate moderată (70% din RCM) sau antrenamente de intensitate mare cu greutăţi (cinci seturi de împins cu picioarele la presă cu o greutate care să le permită maxim patru repetări). Oamenii de ştiinţă au determinat că, în timp ce grupul care a făcut antrenamente de mare intensitate (AIMI) a avut cea mai mare creştere a VO2 maxim (o măsură a capacităţii aerobice) şi a funcţiei endoteliale (capacitatea vaselor sanguine de a se dilate în timpul efortului), atât grupul care a făcut antrenament cu greutăţi cât şi cel cu antrenament cardio moderat au avut creşteri similare la ambele măsurători.

INIMĂ SĂNĂTOASĂ

Mesajul acestui studiu este că antrenamentul cu greutăţi produce atât creşterea capacităţii aerobice cât şi o creștere a sănătăţii vaselor de sânge similare antrenamentului aerobic cu intensitate moderată. Aceasta înseamnă că antrenamentul cu greutăţi este o formă de exerciţiu fizic mai benefică decât exercițiul cardio cu intensitate moderată, întrucât are atât beneficii aerobice şi cardiovasculare, cât şi o creştere a forţei şi funcţiei musculare.

Articol preluat www.weider.ro